LEAPING BUNNY

Leaping Bunny („skákající králíček“) nebo také HCS (Humane Cosmetics Standard – Humánní kosmetický standard) je celosvětově platný certifikát udělovaný od roku 1996 kosmetickým společnostem, jejichž výrobky ani jednotlivé složky nejsou (od určitého data) testovány na zvířatech.

Kosmetické společnosti, které mají certifikát HCS, nesmějí provádět testy na zvířatech ani je zadávat jako zakázku jiným subjektům, a to nikde na světe. Dodržování těchto podmínek je kontrolováno pravidelnými audity. Certifikát uděluje vždy na období jednoho roku nezávislá kontrolní společnost. 

Pro výrobky pro domácnost existuje obdobný standard HHPS (Humane Household Product Standard)

www.leapingbunny.org 


Testování kosmetiky na zvířatech

Problematika je velice komplikovaná, proto jsme ji pro větší přehlednost rozčlenili do otázek a odpovědí. Od března 2013 platí v EU zákaz prodeje kosmetiky testované na zvířatech. Co to znamená? Všechny dosavadní produkty zůstaly na trhu, nově uváděné produkty nebo nově vyvinuté složky však už nemohou být testovány na zvířatech (ani na území EU ani jinde ve světě). 

Je přírodní kosmetika automaticky netestovaná na zvířatech? 

I přírodní složky a směsi přírodních látek mohly být testovány na zvířatech. Je možné spoléhat pouze na certifikáty, které firmě/výrobku byly uděleny.  

Co znamená kosmetika netestovaná na zvířatech? 

Mnoho výrobců na svých obalech uvádí „netestováno na zvířatech“. To může znamenat mnoho věcí. Např. že produkt nebyl testován na zvířatech, ale otestované jsou jeho složky (běžný případ). Nebo výrobky nemusel testovat výrobce, ale testování pro něj mohl provádět dodavatel. Jedinou smysluplnou záruku poskytuje některý typ certifikace.  

Proč neexistuje certifikát, která by garantoval, že výrobek ani jeho složky nebyly na zvířatech testovány nikdy? 

Mnoho surovin existuje na trhu několik desetiletí, a je prakticky nemožné zajistit, že někde někým nebyly na zvířatech otestované (např. v době, kdy platila jiná legislativa nebo nebyly dostupné alternativní metody). Seriózní certifikát může nastavit pouze takové požadavky, které jsou firmy schopny ovlivnit a splnit. Tedy že ony samy testování nebudou provádět ani objednávat a od kterého data se k tomu zavazují. 

Mají certifikáty ještě smysl, když začal platit zákaz prodeje kosmetiky testované na zvířatech? 

Zákaz platí pouze pro nově vyráběné složky kosmetických produktů, všechny stávající výrobky zůstávají na trhu beze změny. Firmy, které o netestování na zvířatech dosud zájem nejevily, byly tímto zákazem ke změně donuceny. Na druhé straně stojí výrobci, kteří se už mnoho let staví proti testování na zvířatech, a mnoho zákazníků může považovat za důležité takový typ firem podporovat. 

HCS například také garantuje, že jím certifikovaná firma netestuje na zvířatech ani výrobky, které prodává mimo EU. V současné chvíli se tato situace týká např. Číny – každá firma, která chce prodávat své kosmetické produkty na čínském trhu, je musí otestovat na zvířatech. Několik dříve certifikovaných firem tak kvůli svému vstupu na čínský trh o certifikát HCS přišlo.  

Přihlášení

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Žádný strach, na e-mail vám pošleme obratem nové heslo.
Pokud vám nepřišlo, zkontrolujte si spamovou schránku.

Chci se přihlásit

Košík

Nákupní košík je prázdný.